Waarom moeilijk doen als het samen kan?

  • Waarom moeilijk doen als het samen kan?

Op onze school staan we vierkant achter bovenstaande titel. Ook dit schooljaar zijn we dus in alle groepen enthousiast gestart met het aanleren en toepassen van  werkvormen van SlimPlan oftewel van structureel coöperatief leren. In groep 3 hebben we met ons schoudermaatje gerekend, waarbij we slechts één rekenblad en één potlood gebruikten; om de beurt schreven we een antwoord op, waarbij ons maatje met een duimgebaar aan kon geven of dit al dan niet klopte. Dit was ook de eerste keer dat we 'op papier de sommen uitrekenden' die we de afgelopen dagen samen in de klas geleerd en ingeoefend hadden over  het correct schrijven van getallen, vingerbeelden herkennen, getallenrijen tot 10, groepjes van 10, 2 of 5 maken én 3 minder of 2 meer ernaast tekenen. Er werd hard en met veel plezier gewerkt en de resultaten mochten er zijn. Knap gedaan, groep 3!

Terug naar het overzicht

Sneeuwballen gooien

Sneeuwballen gooien

Kloksommen oefenen! Alle kinderen schreven een tijd op een ...

Sommenrace op de iPads

Sommenrace op de iPads

Vandaag hadden we 8 iPads in de klas. Door middel van het ...

Pepernotendictee

Pepernotendictee

Pepernotendictee!